måndag 4 oktober 2010

doesn't really matter

Ja, jag har blivit en jäkel på att baka äppelpaj. Haha, najmen jag älskar det! Så nu tänkte jag dela med mig av det goda:
1.
 Du börjar med att smörja en ungssäkerform med margarin.
2.
 Sedan skalar och hackar du ca 5 äpplen i småbitar och lägger det i den smorda formen.
3.
 Nu är det dags för själva smuldegen. Du lägger, 100 g smör, 0.25 dl socker och 2,5 dl mjöl i en skål. Sedan smular du med fingrarna eller en gaffel allting till en smuldeg. Ett tips här, om du märker att degen är alldeles för smulig, alltså småsmulor, så lägg i mer smör. Annars blir den inte god, då smular det sig som mjöl i munnen.
4.
 Nu smular du över degen på äpplena.
5.
 In med den i ugnen på 225 grader i ca 25 minuter.
6.
Klar! Serveras varm med vaniljsås.
MUMSSSSS

2 kommentarer:

  1. Hej Mimmi och tack för i går. Hoppas du hade trevligt. Synd att det är så länge sedan, men hoppas du och Denice kan träffas lite oftare igen och jag då kan se dig då och då! Hittade din blogg. Fräck och annorlunda och tänkte att jag skulle titta in då och då - börjer kanske med en mumsig äppelpaj....
    Hälsa familjen. Kram Yvette

    SvaraRadera
  2. Mm låter och ser gott ut!
    Sjukt fin och cool design du har!

    SvaraRadera