måndag 15 februari 2010

sittin' on top of the world

Nu är det dags för mig att skriva av mig lite kände jag. Något jag tänker på väldigt ofta är mytomaner. Antar att alla vet vad en mytoman är, men om de finns någon som ej vet så är det en person som ljuger om saker som är helt obetydliga. Detta stör mig. r i k t i g t. mycket, för jag förstår ej vad meningen är. Varför stå och ljuga om saker och ting som ingen egentligen bryr sig om? Måste verkligen vara hemskt att tro att alla runt omkring tror på ens lögner, när man märker det lika tydligt som på Pinocchio. Eller så vet dom att man vet men kanske känner att man måste hitta på för att uppfylla något behov i deras liv.
Att ljuga om ens familj, att ljuga om pojkvänner/flickvänner, att ljuga om kläder, att ljuga om pengar, att ljuga om sig själv. Det är bara så sjukt, och så obegripligt. Finner ingen mening i det. Varför inte bara berätta sanningen och leva bättre. Vill bara väcka liv i personen, be den hoppa ur sin fantasivärld och vakna upp i verkligheten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar