tisdag 19 januari 2010

in the mirror

Och såhår roligt har jag haft denna underbara tisdagskväll. Jag har suttit och skrivit text till en låt, bara för jag ej hittade lyrics till den.
Egentligen är låten inte bra alls, men texten, alla hans texter är så känslosamma. Man känner verkligen hans känslor typ. Haha
Så här är texten till


Jag ser att du nyss precis håller på att somna, sov gott.

Du ligger här bredvid mig och jag ser att du nyss precis har somnat, jag stryker dig över huvudet baby, viskar i ditt öra godnatt.

Jag börjar tänka på allt vi gjort och detta liv vi haft tillsammans, alla våra minnen, all vår lycka, och alla dessa dagar som vi försökt att vandra.

Trodde aldrig det skulle hålla, men titta på mig nu, sitter här och ber att du ska stanna här tills den dagen då det är dags för mig att på något sätt försvinna ner.

Jag svär, du är mamman som jag förlorade, och när jag stod där så ensam då gav du dig min famn, och på något sätt så var det det enda som kunde ta bort rädslan.

Vi har gått genom allt, jag vet sedan första gången att du är så stark. Till och med när pengarna tog slut och jag var tvungen att gå tillbaka att sälja knark. Jag fick ditt stöd genom allt och jag sv

är det var det enda som höll mig levande.

Jag vet att det är mitt fel, så skyll på mig att våra drömmar blev så jävla försenade. Men låt oss aldrig titta bakåt igen, för det gör så jävla ont för båda två, för ingen kommer någonsin kunna förändra det. Jag vet att du saknar din pappa, och jag vet faktiskt exakt hur det känns, att bara sitta och vänta på den dagen då ens föräldrar kanske kommer tillbaka hem. Jag är så jävla rädd, men på grund av dig så orkar jag faktiskt hålla huvudet högt och försöka leva. Du är det ljuset som jag letat efter i det där mörkret som jag alltid legat, och nu är allt solklart och jag har fått en lycka. Jag svär den är så stor idag att jag skulle till och med ha ett fucking leende på mina läppar om jag bara föll ner och dog idag. För du har gett mig en känsla som ingen människa i denna värld kommer kunna att beskriva med genom några fucking ord på ett papper när man sitter och skriver sin nya skiva.

Min kvinna, adlrig igen kommer jag någonsin kunna sitta o se dig bara få lida. Du är den jag tnker på när jag står här.

Du snuttar vid min sida, du är så jävla vacker när du ligger här och sover, jag svär gud du är så fin. Jag tar en paus från att skriva denna vers för att kyssa din bruna kind.

Vem kunde tro att en luffare som mig någonsin skulle få uppleva något sånt här, hade ingen aning om hur det kändes om att på riktigt vara riktigt jävlafucking kär.

Och om de någonsin tar slut, i samma sekund är mitt liv också över. Jag har varit nära förut så jag är inte längre rädd för att se det vi kallar döden.

Men att förlora dig, det är något jag aldrig någonsin kan tänka mig att jag kommer kunna klara av, för ett liv utan dig så har jag nog redan lagt mig ner i min egna grav.

Vad finns kvar när man förlorat allt man någonsin haft, och när man blåser ut ljuset, och låter allting bara förbli svart.

Låt våra minnen vara föreviga, så det är därför nu jag hoppas att vi får flera. Bara leva vid din sida, jag svär jag gör allt för att det ska fungera, jag offrar allt som jag uppnått, fått. Jag ger oss en sista chans, jag sparar pengar till vårt hus, så vi någon dag kan flytta tillbaka till vårt

hemland.

Och när våra söner blir till män, och vi blir gamla och vi börjar närma oss det sista. Om den dagen kommer då de är dags för dig att sänkas ner i en liten kista, jag hoppas att jag redan är borta, för jag kommer ej klara av att leva utan dig. Jag kommer leva kvar här i helvetet och min själ kommer följa upp med min tjej. Och då när vi äntligen är fria, och vår bok har nått sin absolut sista sida om du är kvar vid min sida, så är det bara då jag äntligen i frid kan vila.

De var typ det jag ville skriva, så nu när väckarklockan snart kommer börja ringa, så gömmer jag detta brev under madrassen, lägger mig bredvid och börjar smila.

Jag tackar gud för att han har skapat det absoult finaste som finns. Hon är min ängel.

God morgon min lilla älskling, dags för oss att kliva upp ur sängen.

Jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar